Sunday, January 29, 2012

Keegoan Memusnahkan Segalanya

Hai k0rang. Agak lama gak aku tak update aku punya bl0g kan. Kesian aku. Bukan malas tapi takda masa. Lagipun dkt tmpt keja aku tu tak de internet. Ada pun smua benda kena bl0ck. Malas la aku nak menyemak bawak let0p. Karang apa lak b0s aku cakap. Pegi kerja nak buat kerja bukan nak 0n9. Wat ever la. Lagipun tak mati klu tak 0n9. Haha. Tmpt aku tu gak susah dengan line. Nak kata hutan. Tak juga. Mungkin tak cukup tinggi menara kat sana. Haha. Tujuan aku nak menaip bl0g nie bukan nak menyemakan list k0rang ngn crita karut aku. tp aku nak stori pasal st0ri dr kawan aku. Nak tahu tak. Hehe.

Hari tu, Aku tgh frust sangat. Perasaan aku pun tak menentu. Senang crita lah. Sedih menyedih la nie. Haha. Kita orang crita sesama sendiri pasal2 cinta nie. Kisah lama2. Kenangan lucu2. Aku nie tak la banyak sangat crita. Cuma crita bodoh2 jerk. Then aku terkusyuk dengar crita dari member aku nie. Dia crita pasal ego. Siyezli aku dengar crita nie aku nak nangis wei. tapi aku tahan. Sebak memang sebak. Siapa sangka Keegoan memusnahkan segalanya.

"Aku nak crita ngn korang nie. Pasal kawan aku. Diaorang nie memang bez kapel. Memang bez la. Smua orang tgk rasa bahagia. Cbb diaorang akrab sangat. Macam kawan baik la kun0n nya. Kemana saja sama. Then, nak d jadi kan kisah la. Hari tu, ntah apa hal tah dia orang gadoh. Slama ni gad0h pun tak la sampai tak tegur. Bila gad0h je. Si laki tak pernah memuj0k. Asyik si perempuan je yang mengalah. Bak kata dia. Tak nak la nak besar2kan hal. Gad0h hal kecik jerk. Buat apa nak meninggikan eg0. Then, bila kali nie. Si perempuan ni langsung tak nak mengalah juga. Apatah lagi si lelaki nie. Hari pertama. Si lelaki nie memang tak nak peduli langsung. Apatah lagi nak call or msg. Si perempuan nie pulak memang tensen. Menangis tak tentu arah. Erm Kesian. Then, dia ajak kazen nya kuar berjalan2 naik moto. Ntah apa mimpi si perempuan nie nak bawak moto ntah. Ajal kata orang. Siapa sangka. Si perempuan nie dengan kazen nya. Accident. Si perempuan ni meninggal di tempat kejadian. Si kazen nya k0ma. Hari kedua, masih juga si laki tak mencari si perempuan nie. EGO lah katakan. tp dalam hati risau juga. Kenapa tak nak call. Biasa si perempuan nie yang akan mengalah. Then, hari ketiga, si laki nie tak tahan. Di call dia beberapa kali si perempuan nie. Namun HP si perempuan ni tak aktif. Dengan perasaan marah dan tak puas hati. Pada malam tu, dia membawa perasaan dia ke rumah si perempuan tu. Si laki menjadi heran sesangat. Ada majlis apa pulak kat rumah si perempuan nie. Tak jemput dia pun. Si laki nie pun memberi salam. Dan mencari si perempuan nie. Keluar lah mak dan bapak si perempuan nie. Dengan wajah yang sembab, lalu memberitahu si laki nie si perempuan dh tak ada. Si laki nie pun tanya, si perempuan ni pegi mana. Terus parent si perempuan ni menitiskan airmata memberitahu si laki bahawa si perempuan sudah pergi menghadap illahi. Dengan wajah yang tersentak si laki menjerit sekuat2 hati. Tidak mempercayai cerita tersebut. Lalu, meluru masuk mencari2 si perempuan. Namun tiada sebarang sahutan. Orang hanya mampu melihat keadaan si laki yang hilang arah tersebut. Keesokan pagi nya, si laki pergi ke rumah si perempuan untuk kepastian. Lantas parent si perempuan membawa si laki ke kubur arwah. Si laki masih tidak percaya dan menjerit. Itu tidak mungkin. Lalu, dia pergi bertemu kazen si perempuan. Yang dalam keadaan tidak stabil. Kira baru sedar dari k0ma. Si kazen perempuan tersebut menceritakan segalanya. Si laki tidak tentu arah. Menangis menjerit. Terus ke kubur si perempuan. Mulut nya tidak putus mengeluarkan perkataan sesal. Sehingga sekarang. Dan siapa sangka dari peristiwa tersebut. Si laki menjadi seorang yang tidak siuman. Dia selalu bercakap sorang diri dan bermonolog sendiri. Berjalan ke hulu ke hilir. Seolah2 bercinta dengan bayang2 sendiri."

Kisah ini ada kisah benar dan bukan rekaan semata2. Siapa sangka, selama ini kita cuma percaya crita2 seperti ini ada dalam n0vel saja. Rupa2nya crita n0vel itulah adanya crita sebenar. Harap, crita ini menjadi pengajaran t0 all. H0pe k0rang dpt hapuskan keegoan yang terlalu tinggi supaya kes2 yang berkaitan dengan kehidupan korang tidak hancur hanya gara2 ego nie. EGO ni sejenis penyakit berbahaya. Selain dari penyakit hati. Ok korang.

0 Budak Hitam: