Friday, June 3, 2011

Hidup Tanpa Cinta

Sebenarnya, hidup tanpa cinta ni. Menyedihkan. Sangat menyedihkan. Aku rindukan bulan dan bintang. Sinaran nya menyinari malam ku. Begitu juga kita di ibaratkan seperti pungguk rindukan bulan. Indah nya cinta sukar untuk kita gambarkan. Manusia yg hidup tanpa cinta. Hidupnya akan sunyi dan sepi. Carilah di mana cinta kt. Namun, jangan lupa bahawa MENCINTAI TAK SEMESTINYA MEMILIKI. Kadang2 kt lupa tentang putaran hidup di dunia. Tak semestinya kt akan miliki cinta yang kita ingini.

Namun hargai lah cinta yang kt ada. Walaupun sekadar di hati. Manusia yang hidup tanpa cinta tidak akan dapat meneruskan perjuangan nya dalam hidup. Kerana cinta merupakan tulang belakang dalam melakukan sesuatu. Cinta bukan saja boleh di kaitan dengan manusia. Semua tindakan kt mesti dari hati. Seperti melakukan kerja. CINTAILAH PERKERJAAN itu supaya kita ikhlas melakukan nya.


Ya ALLAH, kurniakan lah aku cinta yang indah. Aku taknak hidup tanpa cinta. Ya ALLAH, kuatkan hati aku untuk terus mencintaimu. Sesungguhnya, aku hanya manusia kerdil yang tak lari dari melakukan kesalahan. Kau kuat kan iman ku. Kau lindungilah smua yang aku CINTAI.

0 Budak Hitam: