Monday, June 6, 2011

Bila Mencintai Seseorang


Asyik talking2 b0ut l0ve je kan. Haha. Apa da saya ini. Macam tak de t0pic lain. Asyik cinta, cinta & cinta. Dalam perhubungan, korang kena jujur, iklas & Setia. Paham tak. Jangan jadi mcm aku. Aku langgar smua perinsip aku. Aku buat mistake yg tak patut aku buat. Aku memang setia. Aku juga memang ikhlas mencintai si dia. Tp aku tak jujur. Adoi yai. Aku ngaku aku buat mistake. Aku ngaku aku buat salah. Semua memang salah aku. Ntah apa yg aku fikir sampai aku sanggup runtuhkan kejujuran aku nie. Ah stress. I d0 MISTAKE. I d0 sumthing i d0nt like. Why? Apa yg aku fikir. Mana kejujuran aku selama nie. HILANG.

Meh rapat meh dekat2. Aku nak kasi nasihat kat k0rang nie. Jangan dekat sgt k. Karang juling mata k0rang. Haha. Sapa pernah bercinta? Haha. S0klan merapu aku. Haha. Ok2. Nie aku nak pesan kat k0rang. Dalam percintaan nie, korang kenalah JUJUR, IKHLAS & SETIA. Biarkan 3 perkara nie bergab0ng / serasi kat jiwa korang dalam menyayangi seseorang. Jangan kurang salah satu dari nya. Kalau k0rang nak bahagia lah dengan pasangan k0rang. Trust me k bebeh.

Bila kita mencintai seseorang, kt nak pasangan kt tu setia ngn kt. So, adakah kita setia. Syukurlah klu setia. Tapi macam mana pulak kalau kt nak pasangan kt setia. tp kita tak. N0t fair kan. So, klu kt mula sedar dan masih bel0m terlambat. Baiki la diri kt. Takut nanti pasangan kt dh beralih arah. macam tu juga dengan jujur & ikhlas. Biarlah sama2 k. Baru jumpa cinta sejati. Hehe.

Crita pasal cinta nie. Aku nie mencintai seseorang. Aku sayang ngn dia sepenuh hati aku. Tapi aku ni tak bijak dalam mengatur langkah. Aku buat silap dan silap dan silap. Nasib la labu. Ter0k kan. Aku dh lupakan smua nya. Bak kata orang, sayang klu bukan jod0h kt. Kt kena pasrah. OK kawan2. Jangan salahkan takdir klu kt tak bernasib baik. Salahkan diri sendiri. Hehe.

4 Budak Hitam:

syarifahsidrus said...

kena betul2 sedia bila nak bercinta kan? bila dah dapat cinta manusia jangan pulak lupa cinta yang lebih utama. baru hidup aman bahagia :)

Nur Adiratna said...

Insya ALLAH cinta ILLAHI cinta HAKIKI...:p

Anonymous said...

phanndhai nyerrr..!;> bijakkkk2..
TRUST.. no TRUST2 no LOP2 hehe

Nur Adiratna said...

b :

I understand all of it la...