Thursday, June 2, 2011

Berbicara Tentang Cinta

Bila kt berbicara tentang cinta. Mesti kt akan mengaitkan cinta dengan AIRMATA. Kenapa? Aku bukan lah pakar cinta. Aku juga tidak memiliki sijil, ijazah, master, phd pasal cinta. Aku hanya manusia biasa yang memiliki hati utk di cintai dan di sayangi. Aku juga memiliki hati yang ada satu perasaan yang di namakan CINTA. Kenapa Cinta di kaitkan dengan Airmata? Pernah tak sesaat dalam perhubungan k0rang, korang tak mengeluarkan airmata. Saat k0rang hepi, saat k0rang rindu, saat k0rang sunyi, saat k0rang gad0h, saat k0rang rasa n0thing in love. Korang mesti akan mengeluarkan airmata.

Pernah tak korang GAGAL dalam percintaan? Sesiapa saja pernah kan. CINTA SESAMA MANUSIA. CINTA AKAN BINATANG. CINTAKAN ILAHI. Adakah anda akan gagal untuk selama-lamanya. Bila kt mengalami kegagalan dalam percintaan. Setitis demi setitis airmata kt jatuh bila mengenangkan nya. Kt rasa dunia kt gelap. Pernah tak korang terfikir hubungan yang lama akan kekal selamanya. Adakah anda yakin. Klu anda yakin. Insya ALLAH. Kekal lah ia.

Namun. MANUSIA tak pernah lari dari syak wasangka buruk. Kadang2 ia penyebab keruntuhan sesuatu perhubungan. Dendam merupakan faktor juga dalam keruntuhan sesuatu hubungan walaupun sedalam mana cinta yang kt ada. Balas membalas, ungkit mengungkit & etc. Kt as a manusia, memang tak pernah lari darinya. SABAR. Sekuat mana iman dalam membentuk kesabaran. Kesabaran akan runtuh ckit demi ckit.

CINTA. Pernah tak korang rasa, bila kt berbicara pasal cinta. Seluruh badan sendi urat tulang smua nya lemah & sakit. Begitu kuat kuasa cinta. Kerana cinta kt leka. Kt lupa. Yang haram jadi halal. Yang hina jadi puja. Ya ALLAH. Terlalu dasyat panahan cinta.

Bila kt rasakan kegagalan ia memuncak. Kt menyesali perbuatan kt. Kt tangisi nya. Kita tunduk membisu kerana begitu hinanya kt di muka bumi ini. Kenapa harus jadi hamba CINTA. Walaupun kt sedar siapa kita. Ya ALLAH. Kt smua harus sedar. ALLAH tak pernah temukan kt dengan orang yang salah. Allah tak pernah kejam dengan kita. Malah kt sendiri yang kejam dengan diri kt. Jangan salahkan orang lain sekiranya diri kita mengalami kegagalan. Malah salahkan diri sendiri walaupun faktor & punca dari orang lain. Kt harus tanya diri sendiri. Jangan terd0rong nafsu. Tepuk dada tanya iman.

Andai, aku memiliki cinta sejati. Ingin aku pelihara ianya menjadi satu cahaya menuju Illahi. Pernah tak korang dengar. CINTAKAN ILLAHI ADALAH CINTA HAKIKI. Mencintai seseorang dengan jalan nya. Insya Allah ia akan menjadi satu cinta yang indah dalam mencari cinta hakiki. Korang pernah tgk MOVIE : SYURGA CINTA. Pernahkan. Cinta terbahagi kepada 3. Cinta daripada SYAITAN. Cinta Daripada JIN. Cinta daripada ALLAH. So, kita mempunyai akal. Pilih lah cinta yang mana kt nak. Wallahualam.

2 Budak Hitam:

Lina Annisa Wulandari said...

bicara tentang cinta emang tidak ada akhirnya. sangat romantis dan sangat mengasyikkan.

Nur Adiratna said...

Lina :

Kan. Cinta oh cinta dan cinta....