Monday, May 30, 2011

Kuching Part 1 : Kenduri

Seperti biasa. Klu dekat dengan cuti sek0lah. Mulalah kaki aku nie malangkah ke sana dan ke mari. Hehe. Ok2. Aku nak st0ri st0beri memberi st0ri hangit di pasaran. Haha. 28.05, hari sabtu yang lepas. Aku sefamili menuju ke destinasi percutian iaitu KUCHING. Percutian lah sangat. Haha. Ok2.

Masa tu, Aku ngn adik aku guna sebuah keta. Bapak, mak, aunty, nenek, adik, niece n nephew guna lagi sebuah keta. Aku ngn adik aku berangkat dulu cbb nak hantar adik aku s0rang lagi kerja. Masa tu, Sampai je ke destinasi adik aku kerja. Aku ngn adik aku s0rang lagi tunggu la famili aku sampai. Lama w0oo. Aku menyempat lagi karaoke kat umah adik aku. Al-maklumla ada set karaoke. Melalak la awai2 pagi. Haha. Lucu.

Then, mak aku msg, terus berangkat. Fuyyo. Singgah bet0ng untuk berkelah makan. Makan apa. Makan nasik lemak tersedap d sibu. Iaitu buatan makcik aku. Terbaik antara terbaik. Haha. Then, masa kat bet0ng tu aunty n anak sedara aku naik sekali. Hepi. Seronok ckit aku. Tak la b0san. Then, apa lagi. Aku mulakan xplorace dengan tid0. Haha. Tid0 sampai serian. Memang tak leh pakai aku as a co-pilot. Act, aku tak td0 lagi weii. Tu pasai la td0. Beberapa minit singgah, lepas tu terus ke kch. Sampai je kch amek kunci rumah, terus ke rumah kazen mak aku. Act, pergi kenduri nikah je tujuan ke kuching nie. Hehe. Malam tu pergi ke rumah kazen yang nikah tu. Ada malam berlulut. Berlulut tu mesti k0rang tahu. Ala acara persalinan pakaian pengantin. Hehe. Lepas setle betemu ramah dengan smua orang yang lama tak jumpa. Kte orang famili g makan kat BOYAN. Haha. Aku makan nasi kerabu ikan keli. Settle je makan balik rumah terus td0. Awal aku td0 cbb tak dpt 0n9.

29.05, hari ahad. Kte0wank g kenduri. hehe. Seronok dpt tgk sepupu yang rapat masa kecik kawin. C0mel je. Hehe. Aku tak thu nak say apa kat dia. Cbb lama tak jumpa kan. S0, macam sengk0l2an. Haha. Ada ke cam tu. Hehe.

















Comel kan dia. Comel la c0mel la. hehe. Apa2 p0n aku d0akan s0m0ga perkahwinan kekal abadi. Sampai syurga. Dpt anak banyak2 c0mel2. Hehe. Insya ALLAH. Amin.

Nantikan Part 2.

0 Budak Hitam: