Monday, May 2, 2011

Bila Diri Tak Di Senangi

Pernah tak k0rang rasa, diri k0rang tak di senangi. Aku tak pernah rasa t0uching part nie p0n. Aku clu terasa part2 "DIPERGUNAKAN". Part TAK DISENANGI nie tak pernah la pulak. Haha. Tapi naper aku wat title nie lak kan. Aku sendiri Kompius. Haha. Saje kasi gempaq konon nya.

Ok, aku nak k0rang bezakan 2 perkara yang dari perkataan akar nya sama tp maksud berlainan. "TAK DISENANGI" dan "TAK MENYENANGI". Ala senang je tu. Smua orang pun thu.

Klu tak di senangi maksudnya, bila orang tak senang dengan kehadiran diri kita.

Klu tak menyenangi maksudnya, bila diri kita tak senang dengan kehadiran orang lain.

Itu lah yang aku paham dengan dua perkara tu.

Sebenarnya aku nak crita pasal aku nie tak senang dengan seorang budak nie. KENAPA? Itulah aku nak crita nie. Korang leh sab0 tak. B0leh kan. Haha. Sori k0rang aku sje je nak bergurau senda ngn k0rang. Hehe.

Ok macam nie crita nya. Aku terkejut dan terasa macam kecewa lah. Dia kawan aku. Kira kawan baik la. Baik ke? Memang la baik. Aku je k0t anggap dia baik. Tak thu lak dia anggap aku cam ner. Baik jugak k0t. Tapi kan. Klu baik, naper KUTUK AKU DARI BELAKANG. Klu crita pasal aku tu bet0l takpe. Nie ntah apa2. Aku pun tak faham. Apa jenis manusialah. Aku rasa aku tak pernah k0t bur0k2 dia dari blakang. Tapi naper dia suka suki jerk membabi buta cakap itu ini pasal aku. Aku tak kesah la. Tapi cara dia cakap tue. Dia tak fikir d0h. Klu aku nie jahat ntah apa2. Aku rasa, tak banyak keliling pinggang kawan aku k0t. Then, klu aku jahat. Aku takan t0long dia itu ini. Pelik kan MANUSIA nie. Klu tak t0long merungut. Klu t0long, kt jd mangsa percakap itu ini. Padahal t0long tu.

Aku nie salah gak. Jenis men lepas je cakap. Kadang2 tak fikir perasaan orang lain. Men redah je. Kadang2 emosi menguasai diri. Padahal dh berfikir secara waras. Datang je NAFSU. Emosi menguasai diri. Jadi lah kucar kacir. Itu part aku tak puas hati dengan budak tu. Tapi yang jadi persoalan nya?

Kenapa ada yang terasa bila kuar je word "TIME SENANG INGAT TP BILA TIME SUSAH LUPA". Padahal aku tak cakap pun pasal orang2 tu. Naper dia nak terasa erk. Klu orang bukan jenis macam tu. Kuar je statement cam tu. Dia takan terasa. Nie terasa lak. Aku pun tak faham. Tulah aku takut nak cakap lebih2. Karang tak pasal2 orang meluat n 0rang tak suka ngn aku. Padahal tak thu crita sebenar. Sapa orang aku kata dan kenapa aku mengata. Wat ever la kan. Asal korang2 bahagia sudah. Aku memahami.

Moral of da st0ri. Klu kt rasa ingin di senangi oleh smua pihak. Kita haruslah jaga diri kt sebaik mungkin. Baik dari segi tutur bahasa budi bicara. Smua perlu di jaga. Barulah orang senang dgn kt. Satu lagi, kt jangan lah slalu bur0k sangka kat 0rang. Klu bur0k sangka nie. Susah. Nanti makan diri. Haha. Wassalam.

0 Budak Hitam: