Monday, May 2, 2011

Belawai Oh Belawai

Kepenatan badan bel0m hilang lagi. Hari nie, aku d ajak ke BELAWAI. Mesti ramai yg tak thu BELAWAI tue kat ner. Ala daerah kecik SARAWAK. Huhu. Aku apa lagi, ON je lah. Biasalah tempat aku nie mana ada LAUT. So, aku jadi macam batak la klu jumpa laut nie. Haha. Memang paberet aku klu dpt melepak d LAUT. Sambil menyanyi lagu. Di tepi pantai yang indah. Ku duduk seorang diri. Haha. Masalah nya, aku dud0k ngn famili. Haha.

Dalam perjalanan tue, aku t0leh sana t0leh sini. Mana lah tahu jumpa yang menarik tgh jalan. TENGGILING tue. Mahal seek0r tau. Klu dpt, memang l0aded time tue. Haha. Sampai je Belawai, terus mas0k kamp0ng. Cari apa, cari ikan n sesa (udang kering).

Sedap w0 klu dpt makan kari sesa. Memang layan la. Lepas tue, lepak makan kat kedai. Ntah apa nama kedai makan tue. Ish ish ish. So, dirty. Tak kemas ke apa? Ntah la. Air tumpah kat lantai kedai pun tak d lap. Heran gak aku. Nasib baik dap0r tmpt dia masak tu bersih. Huhu. Aku order mee goreng & nescafe ais. Layan tu. Nasib baik sedap. Klu tak k0mplain lagi. Huhu.

Lepas kenyang je, terus g laut. Main2 air. Seronok sungguh. Walaupun kejap, tapi ckplah sekadar dpt melepaskan gian ngn AIR LAUT. Klu tak kempunan cheq tau. Hehe.

Seronok dpt lepak2 ngn FAMILI. Seronok giler la wa cakap sama lu. Hehe. Klu smua dpt kump0l sama. Lagi seron0k. Memang seronok giler la. Insya ALLAH, klu da rezeki ktorang smua dpt la h0liday sesama k0t. Tak sabarnya. Bez nya dpt famili yang besar dan suka bekump0l nie. Seronok. Semoga perhubungan keluarga sentiasa di rahmati ALLAH. Aku sayang mereka. AMIN.

0 Budak Hitam: