Friday, April 29, 2011

Makan Tidur Merayau

Kerja aku makan tidur merayau. Setiap hari rutin aku sama je. Takder lain. Kadang2 aku dh nek b0san ngn diri aku sendiri. I have n0thing t0 do. Klu setiap hari aku cam nie. Aku sendiri tak thu aku nak jadi apa. PEROMPAK PENYAMUN PEMBUNOH. Oh tidak! Itu bukan cara dan gaya hidup ku. Haha.

Nak thu tak. Sabtu yg lepas, aku merayau sampai ke MIRI. Oh tidak. Sungguh laju kaki ku melangkah. Ada je aktiviti yang aku lakukan setiap hujung minggu. Orang pun naik pelik. Eh, mana MINAH nie dpt duit. Padahal tak kerja. Tapi kerja nya travelling sana travelling sini. Siyezli aku cakap. Klu ada kerja yang b0leh sur0h aku g sana ke mari. F0r sure aku terima d0h. tp kan. Naper peluang aku untuk dapat kerja mcm tue susah. Adakah kerana aku nie p0mpuan? Adakah perwatakan aku nie lembut? hahaha. Dalam kelembutan ada kasar nya dan dalam kasar ada kelembutan. Haha.

Ok berbalik pada crita tadi. Eh, heran la. Mana MINAH nie dpt duit utk merayau ke sana ke mari. Ok, selalu nya lah. Aku pergi merayau serta merantau SELURUH SARAWAK serta SEMENANJUNG, bukanlah atas dasar aku yang hendak pergi p0n. Tapi klu 0rang ajak. Aku 0n jek. Alah takat RM20, RM30 adalah aku. Tapi klu beratus beribu tu takda la. S0, aku tak kesah. Hehe. Korang nak tahu tak apa. Meh ler aku crita nie. Asal k0rang tak meluat baca dh la. ADA KU KESAH. Haha.

Kan Minggu lepas hari sabtu aku g MIRI. Siaran ulangan haha. Korang tahu tak. Aku wat apa. Aku pergi melantak dan melantak serta menambahkan berat badan dan jalan2 cari makan. Haha. Sampai2 je aku kat MIRI. Tempat tinjauan pertama. TEMPAT MAKAN iaitu PIZZA HUT. Bebekalkan berat badan 51kg. Aku pun terus melantak kat situ tanpa segan silu. Set meal 3 untuk dua orang. Then Pizza nya Hawaiian tuna + Cheese. Fuhh. Then, Meatball Bolognaise Speghetti n Mocha Float. Korang tahu kan klu g pizza tak mintak cheese serb0k tu tak sahkan. Aku apa lagi. Memang berulam cheese k0t. Banyak2 letak kat sup n speghetti. Bapak gila aku melantak. Tapi sebenar nya.



Act, Speghetti si dia yg punya. Aku makan ckit jerk. Pizza aku makan 1 1/2 slice jerk. Aku dh tak larat. Sebab, aku suka makan sup ngn roti garlic tu jerk. Tapi aku d paksa makan dengan banyak. Cuma aku tak mampu. Tak larat dan tak segala2nya. Pancit aku wei. Macam mana nak jalan2 cari makan klu aku sendiri tak mmpu nak habiskan smua makanan. Ish2, ter0k bet0l aku nie. So, Moral 0f st0ri is. Klu makan tue. Beringat la ckit. Klu tak habis kan membazir nama nya. Tu lah d katakan amalan syaitan. Hehe.

0 Budak Hitam: