Monday, January 31, 2011

Keadaan Pelajar Dan Rakyat Malaysia Di Mesir

Betul ke, keadaan di Mesir semakin teruk. Aku sebagai rakyat MALAYSIA turut prihatin dengan isu ini. Walaupun pada hakikatnya aku kurang mengambil tahu. Kes ni terasa na bzb0dy lak. Sebab tak sanggup aku dengar rintihan orang ramai berkenaan isu ini. Kerajaan harus mengambil tindakan segera bagi menyelamatkan mereka di sana. Nak menangis rasa hati bila aku dengar brita pasal keadaan di Mesir yang semakin genting. Ada yang gthu aku pasal kes r0gol yang melibatkan pelajar MALAYSIA. Ini yang buat aku takut sangat nak dengar. Tak dpt aku dambarkan. Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul. Begitulah keadaan mereka disana sekarang.

Rakyat Malaysia di sana dalam ketakutan. Tadi aku dengar crita dari mak aku. Berkenaan dengan anak kawan dier yg blajar kat sana. Mereka dalam keadaan ketakutan sekarang nie. Nak berhubung pun susah. Nasib tadi dpt berhubung. Syukur alhamdulillah tapi keadaan masih membimbangkan. Lepastu lak, aku dengar crita pasal kawan adik aku yg study kat sana. Then, yg trip ke mesir untuk lawatan universiti. Semuanya teperangkap. Masya ALLAH. Macam manalah keadaan mereka.

Hari ni, aku terima berita baru lagi. Sebel0m nie aku tak update p0n pasal isu nie. Bukan malas. Tapi tak byk sangat inf0 berkenaannya. Ada pun aku juz baca2 jer. Hari ni, aku terbaca 2 3 bl0g crita pasal keadaan d sana semakin genting. Makin la aku rasa, macam mana lah keadaan famili kawan mak aku sekarang. Isteri die asyik nangis jerk. Sedih aku.

Keadaan di Mesir Sekarang :

Huru-hara dan Rusuhan hampir seluruh tempat di mana polis dan tentera betempur dengar orang awam.

Komunikasi disekat.

6000 lebih orang banduan terlepas dan mengganas.

Pelajar Malaysia di Cairo di Rogol dan di rompak.

Krisis makanan n etc.

Klu nak tahu tentang perkembang secara detail di Mesir Boleh klik LINK ini.

Ok, Sumber-sumber yg aku dapat nie dari pembacaan aku. Korang nak c0py n paste kat page k0rang pun aku tak kesah. Skg nie aku nak k0rang tingkatkan kesedaran berkenaan dengan kes nie. Aku tahu, benda nie memang tak jadi kat k0rang or kuarga k0rang. Klu k0rang ader perasaan. Korang sebarkanlah. Demi keselamatan kt bersama. Klu kt d0akan kebaikan dan kesejahteraan kepada 0rang lain. Insya ALLAH, Allah akan melindungi kt dari segala macam musibah. Ini penting dan k0rang patut tahu. Kenapa rakyat malaysia harus d bawa pulang ke Malaysia dengan segera. Sila baca blog ini untuk selanjutnya. Klik je k. Thanx korang. Sayang korang :p.

0 Budak Hitam: