Thursday, January 6, 2011

Harungi Dugaan VS Couple Jarak Jauh

.BISMILLAHIRAHMANIRAHIM.

Pernahkah anda terfikir untuk berkapel?? S0alan cepu emas aku la pulak..Ish ish..Aku nie macam ketinggalan zaman la pulak..Memang sah2 la budak zaman sekarang dh terfikir dan mempunyai kapel..K0 s0wank je takder kapel...Hahaha...Ish2..Apa sal aku cakap cam tu kat diri aku...Aku ader kapel ke...La, dh sah2 aku dh wat entri pasal pengakuan ikhlas aku yang aku sah mempunyak kapel...Hahahhaha....Ala, sebenarnya bukan nyer p0int aku nak tye k0rang sama ada k0rang ada terfikir untuk kapel...P0int aku sebenarnya...

"PERNAH TAK KORANG TERFIKIR UNTUK MENJALIN HUBUNGAN JARAK JAUH?"

Semua orang tak pernah terfikir yang mereka akan menjalin hubungan dengan insan yang ja0h beribu batu...Siapa sangka dan siapa yang akan menduga...

"MACAM MANA HUBUNGAN JARAK JAUH BOLEH TERJALIN?"

Sedar tak sedar...Korang dh terjalin hubungan dengan orang yang beribu batu ja0hnye...Kadang2 kt tak terfikir yang kita akan berja0han...Bet0l tak!..Contoh nya:-
- Pergi melanjutkan pelajaran, dan berjumpa dengan insan yang telah mencuri hati. Then kapel. Habis je study, Anda pulang ke tempat masing2.
- Pergi melanjutkan pelajaran atau bekerja di tempat lain, dan chinta tertinggal di tempat sendiri.
- Berjumpa di seminar/kem antara negeri. Sedar tak sedar telah menjalinkan hubungan..
- Last nie yg paling bez. Berkenalan di alam maya (dunia IT tanpa sempadan) dan telah menjalinkan hubungan.

Apa lagi erk..Aku tak leyh pk banyak sangat.. Tu je yang mampu aku fikir masa nie...Hahahaha...

"MACAM MANA NAK HARUNGI DUGAAN SESEBUAH HUBUNGAN JARAK JAUH INI?"

Dalam menjalin hubungan ini...Tak kira ja0h atau dekat...Kita mesti berpegang kepada 3 perkara..Kalau Malaysia mesti bepegang kepada 5 rukun negara..Ni pulak dalam s0al berpasangan..Mesti tau pegang 3 perkara ni...

1. KESETIAAN
- Setialah pada pasangan anda. Jangan sesekali mengkhianati pasangan anda. Walaupun terasa ja0h atau sunyi. Haruslah berfikiran yang pasangan anda sentiasa dekat dan di samping anda.

2. KEPERCAYAAN
- Fahamlah situasi dan keadaan pasangan anda. Tolak ansur dalam smua hal. Jangan selfish. Jangan eg0is. Dan jangan sesekali mempunyai sikap ragu yang b0leh mer0sakan hubungan anda dengan pasangan anda. Percaya bahawa setiap yang berlaku ada hikmah di sebaliknya.

3. KEJUJURAN
- Jujur adalah paling besar maknanya dalam perhubungan. Jujurlah pada pasangan anda. Jangan pernah menipu pasangan anda. Kerana kejujuranlah kunci sesebuah hubungan untuk mengukuhkan lagi 2 perkara di atas.

Haha..Aku insan biasa..Aku juga merupakan salah seorang dari mereka2 di luar sana yang menjalin hubungan jarak jauh ini..Keterjebakan aku dalam g0longan ini adalah tidak di sengajakan..Kerana aku terlanjur mencintai insan tersebut..Chewah..Aku juga bukan lah seorang manusia yang PERFECT untuk memberi pendapat dalam hubungan jarak ja0h ini kerana sesebuah pasangan, sama ada dekat ataupun ja0h, memang ada pasang surutnya..Untuk mengekalkan hubungan tersebut..Cuma yakin dan berpeganglah kepada tiga perkara tersebut..Insya ALLAH, berkat d0a dan hidayah dari nya...Hubungan itu akan kekal..Hehe..Amin...Semoga kita sentiasa tenang dalam mengharunginya..Insya ALLAH..

6 Budak Hitam:

iwan_dextrous said...

kapel jarak jauh..tgh mengalaminya skrg..hihi..mmg susah..asyik bergaduh je...pastu msing2 x dpt nk luahkan perasaan so terpakse pegi cri org len


Dextrous cyber life

akulanonot said...

kan kan kan...
Memang susah...
Bapak banyak dugaan nak kena tempuh...
antaranya orang ke 3...
Klu tak p0n...
Kes cemburu membabi buta...
Memang kan...Klu ja0h asyik gad0h..
dh dekat...tak jugak gad0h...
Lemah lutut bila igt..
Nak p puj0k...
Tggu duit bertimbun baru leyh...Hahahahhahha

ifwat SAHAJA said...

yeah, like this :)

akulanonot said...

tq 4 da like...:p

NURUN said...

saya dh 4 tahun cinta jarak jauh. setakat ni ok la. gado2 tu biase.

akulanonot said...

tulah kan...sye nie dh brapa kali cinta jarak ja0h...asyik sye je yang kecundang...nie pun cinta jarak ja0h gak...dh 2 thn lebih...s0 far...0k jerk....