Wednesday, January 26, 2011

Bila Terasa Lapar, Apa Aku Patut Buat?

Dari pagi semalam dh aku menggila makan benda pedas nie. Biasa nya, klu aku makan pedas. Mungkin d sebabkan aku dh nak tut *****. Haha. Tengahari tadi nak tahu tak aku makan apa. ASAM PEDAS. Fuh, tercapai hasrat aku nak makan asam pedas. Tak kesah la Asam Pedas apa p0n. Asal Asam Pedas je. Memang layan d0h. Sampai nak menangis aku hari nie. Cbb aku dpt makan asam pedas. Kasi jerk aku benda yg masam pedas. Gerenti. 10 pinggan pun aku tahan. Huhu.

Nie nak crita ckit. Klu kat SARAWAK nie pemes ngn mee KOLOK / KAMPUA. So, gerenti la aku reti nak buat cam maner kan. Dh terpengaruh dengan makanan CINA dh aku nie. Tp klu k0wank makan. Gerenti layan nyer. Haha. Memang sedap. Hingga menjilat kuku kaki sendiri. Sendiri 0k. Hehehe.

Tadi kan. Tengah2 aku lapar yg amat sangat lapa. Cbb tengahari aku makan ckit jerk. 2 sudu nasi + asam pedas + kangkung g0reng. Jeng jeng jeng. Cakap tadi klu ader asam pedas memang melantak. Takder la. Aku bukan apa. Perut aku tak brapa selesa nak makan. Pedih. Aku makan pedas ckit p0n dh pedih yg amat. Rasa kena siat2. Takut lak aku d buat nyer. Aku leh ag tahan. Amek jalan mudah minum nescafe pahit tanpa gula. Ya ampun, aku rasa nak muntah lak. Apakan daya, aku sudah tidak bermaya. Memang salah aku. Dh tahu gastrik masih nak menggedik makan pedas. Haha. Ok2. Pastukan. Kan kan kan. Aku samb0ng crita balik. Ok, kan perut tengah lapa tadi kan. Aku jenguk kat periuk. Eh, Asam pedas. Buka aisb0x, ada mee KOLOK tp mentah la. Then, aku pk. Nak masak ke makan nasik. Erm. Last2 tahu apa kesudahan nyer. Aku melantak Nasik 2 sudu dengan asam pedas n pastu masak Mee Kolok. Gila lah aku makan hari ni. Tp still gak orang cakap aku makan ckit. Sabar jerk la.

Then, ayah aku g dapur. Aku cakap la kat ayah aku nie kan.

Aku : Mok Ka? (Nak ke?)
Ayah : Boleh juga klu nak buatkan. (Act, ayah aku orang SEMENANJUNG. Orang PERAK)
Aku : Kmk mok masak la t0k. Banyak wak tuk ba. (Sye nak masak la nie. Banyak nie.)
Ayah : Ok, Buat je. Jangan lupa tinggalkan ckit untuk ayah.
Aku : OK.

Haha. Kelakar aku rasa. Macam itik dengan ayam. Aku ckp swk. Ayah aku ckp BM. Nasib gak ayah ku nie reti. Maner tak nyer. Dh 30tahun tggl kat swk. Dah jadi orang cney dh p0n. Hehe.

So, aku masak la. Terpk nak wat kering or basah. Ah kering je lah. Sedap ag. So, tint0ng tint0ng byi kuali. Aku erk. Hahaha. Ganas t0l. Masak la. Al-maklumlah. Aku kan pakar part2 masak nie. Haha.

Ramuan:
Mee Kolok.
Bawang merah, putih.
Cili boh.
sos,
kicap.
lada.
sedikit air.

Jeng jeng jeng. So masak la seperti biasa. Mengikut turutan. Jangan lupa, sebel0m tu k0rang kena rebus mee tu dulu k. Hehe :p. Tadi aku cari ayam tp takder aku pakai burger je ah. Then cincangkan nyer. Hahaha.

Nilah hasil MEE KOLOK aku. Jangan pandang takder rupa k. Walaupun kosong. Tapi tetap tipt0p. Haha. Cuma bahan tak ckp. S0, Selamat mencuba. Hehehe :p.

6 Budak Hitam:

iwan_dextrous said...

pergh..mkn2..lapo lak tetibe

nelly said...

macam sedap saja
=)

+akufobia+ said...

bukan sarawakian tak suka pedas ke?makan peluhpeluh.macam baru lepas bersukan.haha.

akulanonot said...

iwan :

j0m makan..
hari2 makan...
Memang sy0k...

akulanonot said...

nelly :

u must try...
klu g swk, klu tak cuba memang rugi...
sedap tau...
paberet tu...

akulanonot said...

akuf0bia :

Sekarang dh flesibel tau...
smua 0wank makan pedas...
tp kebanyakan sarawakian mmg tak makan pedas...
tapi klu makan pedas...
Mesti pedas sesangat...
Baru kick....
Hahahhaha