Saturday, December 18, 2010

Salah Siapa?

Salah siapa?? Title yang mungkin akan menjadi satu pers0alan dan terus menjadi pers0alan..Kerana d ct0wk..Aku sikan madah sapa 0wank nya..Biarlah Benda t0k sebagai bacaan semata2..Kerana nya menulis mengikut rasanya terhadap perbuatan 0wank kepada nya dan tidak memikirkan perbuatan nya terhadap 0wank lain..Lets stori..

.STORI DARI PIHAK ITU.

Bismillahirahmanirahim....
Ya Allah...
sungguh2 besar dugaan Mu buat ku kali ini...
Apa yang aku perlu buat..
Apa yang aku mampu buat..
...
Mungkin aku boleh bersuara menidakkan..
bersuara mempertahankan diri..
bersuara melawan balik..

tapi apa kesan nya nanti..
aku tak mahu kerana mulut
badan yang menanggung binasa.

dari mula aku dengan nya..
aku sudah pun dilabel perampas..sudah pun dilabel gatal...sudah pun dicemuh dek org yg mengenali dia..walhal..aku tak kenal langsung dgn org2 yg mencemuh aku itu,,tp aku diam kan diri..atas sebab aku tak mengerti kenapa aku dicemuh sebegitu..kian hari...aku mula diterima oleh kawan2 nya yang juga merupakan kawan2 aku..tapi dalam ALAM MAYA saja..tak lebih tak kurang..tak pernah berjumpa..hanya dalam dunia facebook..dunia YM....aku happy...tak sangka dari fb dan ym..aku boleh mencari teman dan sahabat..

sehingga lah pada satu hari...aku dapat tahu.."KAWAN2" itu..mencemuh DIA...memaki DIA...aku mula nya terdiam..Kenapa mereka buat begitu? pasti ada sebab nya.." tak kan bergoncang pokok jika tak ada angin nya" --ayat yg selalu digunakan untuk mengejek aku dan Dia..wahh?? aku pun terkena sama..tempias banyak lah pulak..OK...aku masih siasat..kenapa..kenapa..da
n kenapa...sehinggalah aku mengetahui bahawa sememang nya dia nampak bersalah kerana sikap nya..aku langsung tak menyalahkan dia dan kawan2 nya itu...jadi..siapa salah? takkan aku kot...huhuhu....sebenarnya
..
pada penelitian aku..

walaupun aku sebenarnya kurang mengerti apa yg berlaku antara dia dan kawan2 nya itu..

sepatutnya..

kawan2 nya meluahkan rasa tidak puas hati itu..dan luahan itu pula sepatutnya dilakukan secara profesional...buatlah secara peribadi..kenapa perlu mereka membuat status terang2an dalam fb mencemuh DIA termasuk tempias aku ni?

mereka mengatakan yg Dia mengaibkan org..aku terfikir..mereka itu sedang buat apa? bukankah mereka juga sedang mengaibkan org?
jadi aku pun berdepan dgn kawan yg mencemuh nya itu bertanya apa sebab kukuh mereka mencemuh nya begitu..tapi AKU pulak yg dicemuh balik...aduhai..manusia..m
anusia...

sehinggakan...aku dicemuh semula ...dituduh perampas..diorang cakap muka aku macam telor masin..bujur bermata empat...saiz pinggang aku pun dia tahu..dia kata..tak payah lah aku berlagak alim kalau ketat sana..ketat sini...setahu aku..gambar dalam fb hanya satu yg memaparkan penuh dari kepala sehingga kaki..dan setahu aku..gambar itu aku berbaju labuh dan berseluar jeans...lalu aku pun membuat status di fb..."masyaAllah..sabar"

keesokkan nya...org itu membalas dalam status nya pula...kalau sudah saiz pinggang 32..buat lah cara saiz pinggang 32...aku spontan menangis bila membaca status nya...aku tau yg dia sedang menhina aku..besar sangat kah aku bersaiz pinggang 32? takpelah..lepas ni aku dietlah..tapi..yg menjadi ketidakpuas hati aku..gambar nya dalam fb lebih kurang sama apa yg dicemuh nya pada aku..dia berbaju tshirt sehingga menampakkan bentuk badan..berseluar jeans yg hampir2 ketat...jadi..kenapa dia mencemuh aku sedangkan dirinya sendiri yg ketat sana ketat sini?

sudah lah..aku malas melayan org yg begitu..lalu aku pun block dia sebagai tanda aku sudah mula hilang kepercayaan pada dia..dan juga sebagai tanda aku tak memaafkan dia..aku percaya...sekarang aku berada dibawah pusingan roda...sampai masa nya nanti..aku akan berada di atas roda pula dengan izin tuhan..

dan aku sangat2 percaya...
dengan tindakan aku deactivated fb boleh menenagkan hati aku..boleh meluaskan pandangan aku ..

daripada aku saban hari menangis..dan saban hari tidak tenteram bila dicemuh...lebih baik aku tumpukan perhatian pada hidup aku..pada pelajaran..pada keluarga..pada syahrol...pada sahabat aku..

ada juga faedah nya
ada juga kegembiraan
ada juga ketenangan

dan pada sahabat2 lain di fb..ingin aku memohon maaf..walaupun kamu2 semua tak baca pun apa yg aku tulis ni...aku sedia maklum...tapi aku hanya ingin mengelak daripada membuat dosa yg lebih dengan membalas balik cemuhan itu...kalau Nabi Muhammad boleh tahan dengan cemuhan org terhadap nya..aku pun boleh bertahan..tapi aku lebih senang bertahan dgn tak mengambil tahu tentang org yg mencemuh aku...

semoga kamu yg mencemuh aku diampuni oleh Allah s.w.t

tapi ketahuilah..pintu hati aku belum terbuka utk memaafkan kamu..terutamanya pada engkau..ya..pada engkau yg samakan muka aku macam telor masin..mungkin hari ini aku bermata empat..tapi kau jangan lupa..Allah tidak akan biarkan hambaNya dianiaya terus menerus melainkan dia mempunyai hikmah utk diberi..jaga lah penglihatan mu..jangan sampai tiba giliran engkau pula utk bermata empat nanti..aku sangat sangat dan sangat sedih kerana fizikal aku dihina...apa salah badan aku? pernah kah badan aku ni bunuh org..pernah badan aku sentuh engkau?

TAK PERNAH!
kita TAKPERNAH BERTENTANG MATA!
TAK PERNAH BERSUA MUKA!

tapi kau sudah melampaui batas mu wahai nonot...nahh...sudah keluar nama mu disini...jangan risau..tak ada org yg ingin baca blog aku melainkan aku seorang..tapi yg pasti..Allah tahu sapa yg benar..sapa yg salah..

sekarang ..ya..org lihat aku yg salah...kerana engkau sering mengeluarkan status mencemuh aku..dan aku tak pernah membalas balik dgn mencemuh engkau..yg aku tau..engkau mengajak ramai2 org supaya membenci aku..apa sebenarnya salah aku..adakah aku mempertahankan syahrol..lalu aku turut dicemuh sama..Ya Allah..sempitnya fikiran kamu...ya..kamu! bukan seorang..dua..tiga..tapi ramai!!

syahrol tak kurang diejek..tambi gila..kenja..xsedar diri..itam macam kuali...dan macam2 lagi..

dan sekali lagi..fizikal turut dihina..
kenapa?
apa salah nya mereka berdepan jika ada rasa tidak puas hati?
salah kah?
jika benar aku dan syahrol salah..kami boleh meminta maaf..dan selesaikan perkara ini dengan baik..tak perlu fizikal dihina..dicemuh..sampai aku tertekan..sampai aku hilang kawan...

susah sangat kah selesaikan masalah dengan penyelesaian??
kenapa perlu selesaikan masalah dengan masalah?

aku tak faham..

dan untuk terakhir kali...
aku ingin sangat menegaskan...
pintu hati aku belum terbuka utk memaafkan engkau not..yes..YOU sis..you..and you..and you..tawar benar hati aku untuk melabelkan engkau sebagai sahabat...cukuplah engkau hanya kawan aku..

mungkin suatu hari nanti aku boleh memaafkan engkau..
tapi kini..
aku masih kecewa

kerana aku hilang ramai sahabat kerana seorang kawan mcm engkau..

.STORI DARI PIHAK AKU.

Hal t0k dh lamak berlalu...Sebel0m p0sa gik hal t0k..Dat time aku nng dh terlalu ajap...Ajap ngn se0wank miak t0k..Depan aku lain..depan 0wank ya lain...Dan aku pun sik sangka nya menjaik aku..Tp ku bangga sigek hall la ngan nya...Nya berani mintak maap..Tp time ya aku tengah panas..Dan di api2kan 0leyh s0wank manusia t0k..Dan nya juaklah yang m0lah FB yg bod0h itu sehinggakan aku di jebak nya sekali..Padahal Aku sik tauk asal usul crita FB bod0h ya..Tub2 aku di jebak nya..Dan Aku yg panas ati t0k tek...J0in kali lah..Tp, aku sik da lah beran0k bebenar ilak...Dan miak yang m0lah FB ya nang ambik kesempatan ngn kmk 0wank yang bencik ngn nemiak s0wank t0k tek..Tedah ngn nya...Oklah, aku namakan nemiak yang m0lah FB bod0 ya adalah FIRESTONE...0k...Si FIRESTONE tok tek, nang bebenar nyuw0h mek 0wank ya it0k pa smua FB ya..Aku t0k sik terlalu ambik p0rt...Cbb ku rasa sik terlalu penting...Sampei lah ku terbaca yg di atas ya..Aku rasa nang nya terlalu menyalahkan aku..Aku baca bl0g nya p0n atas sebab 0wank madah ngn aku..Dan aku sik ambik tauk pun pasal bl0g nya..Terkejut aku bila ku baca benda ya..Nya menyalah kan aku 100%...Sedar sik nya...Dari nya lah aku mula manaz ngn gewek nya...Aku sik da langsung dan sik terniat pun nak ngan0k gewek nya..Perlukah nya rasa STATEMENT aku kat FB, smua bersangkut paut ngn nya 2 gewek nya..Siyezli, I DONT CARE LA B0UT U 2...Aku sik da nak ingger2 ngn status tak 2..Sik pernah ku nak gelik2...Gelik gelaman ngn abang syg tak 2..Sikda..Sikda ku nak lalek..Sampei tahap k0 m0lah statement BODO ko..Balas statement aku..Padahal statement aku sikda sangkut paut ngn kau..Then, aku terasa berapi..sampei ku p0lah statement berkaitan ngn kau..Sampei k0 terasa..Sampei k0 madah AKU SIAL...sik cibaii ka nama ya...K0 b0leh gik madah ku t0k ngan0k k0 bukan2...pasal tel0r masin..pasal pakei suar saiz 29 30 padahal saiz dimpun tek 32...Kau gik 0ver2 terasa...Mun mena ku madah k0..K0 sik perlu terasa ba...cbb pada dasar nya...aku sikda nak ngan0k k0..sampei k0 kuar statement balas statement aku..Yang m0lah heran nya..Setiap kali k0 balas statement aku..K0 mesti delete kak ya...Pa ka 0leh k0 men delete2 cam ya...Sak 0wank bebalas statement k0..sak kmk 0wank jak nampak berbyi...K0 diam...Ya k0 leyh letakan salah 100% kat aku...K0 tauk mulut ku antap jak..Mulut k0 antap ada k0 sedar...Aku pun heran la...Heran gilak...Sik tauk ku pahal k0 leyh nak ngan0k ku...Padahal ku tek manaz ngn gerek k0...K0 gik pulang 0ver2...Tp bila 0wank sikda crita sal k0..sikda sangkut paut ngn k0 pulang ke kau gik 0ver...madah 0wank l0k ngulu pa smua...Heran ku...Ya ku paling heran..Tp ku sik heran juak..Nang dh upa gaya nya tek nak..Ku malas m0k cakap apa2 sal kau..Cbb bagi aku..Bukti dan saksi hal t0k adalah ALLAH S.W.T...Hanya ALLAH jak tauk sapa salah sapa bet0l..aku m0lah t0pic t0k bukan mintak 0wank nyap0t aku 0r wat...hal t0k pun maybe dh terkub0r...aku jak update...sebab ku sik m0k 0wank nenga crita sebelah pihak n nyalah aku 100%...aku m0k 0wank tauk duak2 pihak..Sik crita t0k jadi berat sebelah...Haha..Wat Ever la...

Ok berbali ngn crita FB bod0 ya...Kinek t0k aku jadi suspek utama...Aku jak di tumpu 0wank cbb aku tek beklae ngn miak ya...Tp yang ku heran..Kenak 0wank sik terpk ada MUSUH DALAM SELIMUT...Backup dirik dimpun...C0ver kedirik..Tp nama 0wank len jaik..Kenak 0wank sik terpk smua ya 0wh...Kenak 0wank leyh ngga n0k terang bederang...Kenak 0wank sik nyul0h tempat gelap..Biasalah...Manusia..
Senang jak menilai..Sikda 0wank m0k usul periksa..Yang tauk, menunding jarik ah 0wank n0k d suspek tek..Susah2..Aku pun rasa, miak n0k klae ngn aku pun tauk prangei aku cam nie...Jaik2 aku..Aku sik da nak m0lah dan sikda terpk m0k m0lah FB 0wank camya..Sikda pedah..M0lah d0sa jak..Nak madah ku jadi mata2..A0k, part ya ku ngakuk..Ku nng ada sk0deng2 FB tak 0wank..ya pun atas suruhan 0wank..Part ya aku jadi bod0..0wank nyuw0h m0k juak...Tp ku sikda nak berp0st2 benda yg ku sk0deng dalam FB ya..cuma ku becerita sama mek 0wank kedirik...FIRESTONE t0k lah yang update smua..Kadang aku sikda masa juak m0k sk0deng2..Cbb bg aku..PAST IS PAST...tp aku juak d salah..Aku juak d kata 0wank..Padahal 0wank lain sk0deng madah ngn aku...Baruk ku berbyi...tp aku juak d menti0n..Heran aku..Nang benar2 heran...Sampei juak..Mun benar lah 0wank makei 0tak mikey..Nya sikan sukati nud0h jak..Usul periksa d0lok..Nekt0k bukan zaman d0lok..Bukan zaman jahiliah t0k...T0k zaman jahiliah baru..Tp 0wank pandei berpk..Rasi0nal ckit ba..Ada pedah ka aku m0lah benda2 bod0 ya..Sikda pedah nak..Kadang2 aku ke sia ct0k..aku sik 0n9..benda ya berupdate, aku juak d tud0h ka..Ku tauk tak 0wank kump0l rami2, menti0n nama ku m0lah FB ya..Kenak tak 0wank sik pk Owank berdendam ka...pk sikit..Apa2 lah..Wat Ever...

Nekt0k aku malas nak mikey..Sapa2 n0k baca Blog ku, m0k bersusey ka apa..g0 on.. Aku sik kesah..bagi aku smua t0k akan berlalu...Sik da pedah bermusuh sama kedirik..Dunia t0k sementara..Akhirat kekal abadi...Eh lupak ku..tp ku still juak nak madah benda t0k..To those, 0wank n0k ku manaz ya ngn gewek nya...Aku sikda dendam 0r sakit ati ngn kau..Nekt0k ku dh maafkan kau..Dan aku juak mintak maap ngn kau..Cbb aku sik ambik p0rt bila k0 mintak maap ngn aku..Wat ever...To FIRESTONE...siyez, aku bencik k0..K0 t0k la manusia paling hina...Paling dajal..Paling Pemalat...Siyez..Aku sik pat nak maapkan kau..Mun FB n0k k0 p0lah ya dh hilang skali p0n...Tp isi kand0ngan still ada...K0 m0k hapuskan benda t0k..N tutup mulut 0wank...Sik mungkin rasanya..Lamak2 0wank akan tauk..K0 sikan lari..Sampei bila 0wank lain m0k nnggung kesalahan k0...K0 sik puas ati ngn 0wank ya..K0 keluar...b0h k0 bertap0k..Igt lah w0rd clu k0 pakei...Doa 0wank teraniaya d makb0l ALLAH...s0...janganlah jadi pembelit dan PEMALAT..takut benda t0k jadi penyakit keturunan k0 suatu ari klak.. Hehehe...

3 Budak Hitam:

Anonymous said...

Salam, Thanks for this post, anyway,i am the one who called "roul".mek terusterang k,jika dikira dari segi kesalahan, kmk memang bersalah, kmk akui, there is no deny about that.but kmk xpernah berniat nak malukan or meng aibkan org mcm ya.Tp kmk dah sedar, atas kecuaian kmk sendirik, urg lain menanggung malu n sakit hati.Kmk cuma nak madah.KMK mtk maaf dengan kitak org semua, dan ktk org kurang kurangkan fikir gilak pasal masalah tok,kita semakin hari semakin dewasa.Not, kmk bangga, even apapun berlaku,ktk sanggup berterus terang untuk menyatakan sesuatu, thats why i love u so much as friend once tyme ago...anyway...selamat tahun baru, kmk doakan semua kitak org mendapat ketenangan, n berjaya serta berbahagia didalam hidup. :)

akulanonot said...

ws...
benda t0k oredi past...
smua manusia p0lah salah...
n kmk ngakuk kesalahan kmk juak...
terlalu em0si0nal..
tp sapalah kmk utk menilai kesalahan 0wank lain...
rite...
kmk juz manusia biasa...
maybe juak, dat time kmk 0ut 0f c0ntr0l...
dengar gik hal2 nyuw0h mek berapi...
makin mek berapi...
kmk sikan ngac0 life 0wank if 0wank sik kac0 life kmk...
n da same time juak...
mcm2 crita yg mek dengar...
tp pasal FIRESTONE yg mek madah ya...
juz beware fr0m his...
nya 0wez try utk menjat0hkan 0wank lain...
apa2 pun...
life must g0 on...
s0, s0ri juak ngn ktk 2....
cbb masing2 tauk kesalahan masing2...
apa pun...
kmk sik pernah anggap ktk musuh kmk...
even d dunia or d aherat...
wassalam....

Anonymous said...

ok not, tp kmk xpernah harm hidup kitak, maybe have some mis understanding,but its ok, deeya mesej kmk tek, nya bersyukur, n nya mintak maaf kat kitak, nya dah balit kl.anyway,jgnlah kerana past episod tok, kita nak berinteraksi mcm janggal or xbiasa k, tokla namanya hidup,kita ada bahagia bersama, n pernah bergaduh.munla hidup tok mendatar or sentiasa senang, xla kita merasa ditempat yang lainya, sebab yalah, hidup bagaikan roda,n kmk syukur, kmk masih diberik peluang oleh ALLAH S.W.T. untuk memperbaiki kelemahan...not....kmk syahrul, kawan kitak. salam.